• Snabb leverans- skickas från eget lager
  • Sveriges största utbud- i espressomaskiner och tillbehör
  • Egen butik och lager- besök oss i Danmark

Information

Rigtig Kaffe

  • Returrätt 14 dagars ångerrätt
  • Säkerhet 3D Secure - för din säkerhet
  • Rådgivning och service Vi är auktoriserad återförsäljare
  • Butik i Skanderborg & Århus, Danmark En värld av kaffe
  • Rigtig Kaffe YouTube Kanal Med guider och produktfilmer
  • Skickas från eget lager
Rigtig Kaffe er Gazelle 2015

Klarna betingelse

Kundtjänst

Välkommen till Rigtig Kaffes kundtjänst. Här kan du läsa om alla fördelar du uppnår genom att handla hos oss.
Är du i tvivel om vilken espressomaskin du skall välja, kan du när som helst kontakta oss via e- post, eller på 
telefonnummer +45 70 777 303.

Leverans

När du beställer på Rigtig Kaffe har du möjlighet att välja vilken leveransalternativ som passar dig bäst.

Du kan alltid välja mellan att få dina varor levererade till ditt hem eller din arbetsplats. Ange i sådana fall en alternativ leveransadress. Alla beställningar inkomna fram till klockan 15:30 på vardagar, om varor finns på lager, strävar vi efter att skicka samma dag.

Vill du eventuellt hämta dina varor på vår adress, kan du välja även detta. Då skickar vi ett e- postbrev till dig så snart varan är redo för avhämtning. Ring gärna innan beställning för att därmed försäkra dig om att varan finns på lager.

Försäljning och leveranser till Finland kan ske endast efter föregående avtal. Observera dock att lägsta fraktkostnad för försändelser till Finland är 400 SEK. 

NB. Om paketet inte hämtas på posten, kostar det 299,- kr. för en returfrakt samt eventuella omkostningar och avgifter som är förbundna med handel via Klarna, samt diverse betalkort som ligger under gällande EU-regler, och som inte refunderas av respektive leverantör för deras tjänster.

NB. Vi levererar inte till postbox eller sk. servicepoints.

Transportskador

Om du, mot förväntan, skulle få ett transportskadat paket, skall du inom 24 timmar efter att ha mottagit paketet, ta kontakt med oss.

Skicka oss (Rigtig Kaffe) följande via e-post:

Bild av lådan - utvändigt
Bild av lådan - invändigt
Bild av skadan

Vid synliga utvändiga skador påtar sig kunden själv ansvaret för den skadade produkten - DÄRFÖR: Får du ett paket med synliga skador - vägra då att ta emot paketet. Paketet skickas tillbaka till oss och vi tar upp ärendet med transportföretaget. 

OBS! Vi tar inte espressomaskiner eller kaffekvarnar m.m. i retur om det har tagits i bruk (har använts). Likaså tar vi inte produkter så som: kaffe, te eller specialiteter i retur, eftersom dessa går under kategorin livsmedel.

Lagerstatus

Vid varje vara framgår förväntad leveranstid. Normalt är flesta varor lagervaror och kan levereras inom 1-3 vardagar.
Vid eventuellt utsålda varor, kommer alla berörda kunder att kontaktas snarast möjligt. Kom ihåg att alltid läsa leveranstiden samt eventuella kommentarer, som kan förekomma vid enskilda produkter.

Kontakta oss

Du kan alltid komma i kontakt med oss genom att fylla i kontaktformuläret eller genom att skicka e- postbrev till vår e-postadress info@rigtigkaffe.se

Telefon

Är du i tvivel om vilken maskin du skall välja eller har andra frågor, kan vår kundtjänst alltid kontaktas på +45 70 777 303 och våra medarbetare är ständigt redo att hjälpa dig under veckans alla arbetsdagar mellan kl. 9-16. 

Priser

Alla priser på Rigtigkaffe.se är inklusive moms, om inget annat är angivet. Är det frakt på varan, framgår det i inköpskorgen när du har lagt varor i korgen. 

Alla priser är dagspriser och uppdateras kontinuerlig. Vi reserverar oss för prisfel på hemsidan och på våra andra kanaler. 

Så handlar du

Handlar du genom vår webbshop, sker allt automatiskt, och vi behandlar din beställning så snart du har genomfört den.
Det är med andra ord aldrig långt från önskemål till produkt. 

Så enkelt är det:

  1. Välj den produkt du vill ha
  2. Klicka på knappen “Lägg i korgen”
  3. Välj önskad leveransalternativ och fyll i dina personuppgifter
  4. Betala med ditt betalkort direkt i shopen
  5. Du får din vara levererad snarast möjligt, normalt inom 1-3 vardagar.    
 

Betalningsformer

Hos Rigtig Kaffe, blir alla betalningar behandlade och godkända av Nets (PBS), som ger dig optimal säkerhet i samband med din handel.
 
Vi accepterar alla de vanligaste internationella kreditkort:
Vi modtager Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, American Express, Diners Club og JCB 
 
Vi erbjuder betalning via kreditkortsbetalning (Mastercard, Visa, MaestroVisaElectron, Diners Club och JCB kort) eller genom att fakturera (för företagskunder). När du betalar med VISA Electron, MasterCard, Diners Club och liknande läggs en avgift motsvarande 2,9% av köpesumman till beloppet.
 
 

Du kan också välja att betala med Klarna: 

Klarna Villkor 

Klarna Konto Delbetala från 50 kr/mån!

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00.

Läs mer om Klarna Konto

Klarna Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning
 

Betalningsvillkor

Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen.

Om betalning uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr, samt en dröjsmålsränta om 25,00 % plus gällande referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Avgifter
Om du betalar med Klarna tillkommer det 12.60,- SEK per. faktura, och en avgift på 2,75% i omkostningar till Klarna. 

Läs mer om Klarna Faktura

Försäljnings- och leveransvillkor

Du kan alltid hitta våra gällande affärsvillkor här, varav försäljnings- och leveransvillkoren framgår. Dessa skall även godkännas vid köp.

När du handlar på Rigtig Kaffe har du alltid 14 dagars returrätt, vilket innebär att om du mot förmodan skulle ha mottagit en vara som du inte är helt nöjd med, eller du har fått den i present, kan oanvända varor returneras eller bytas i upp till 14 dagar efter köpet.
Vill du returnera den oanvända varan, skall detta avtalas i förväg samt varan skall returneras i original emballage. Köpkvittot/fakturakopia skall bifogas med paketet.

Vid utnyttjande av ångerrätt återbetalas varans pris - med undantag av omkostnader i samband med diverse betalkort, Klarna och liknande, jfr dansk lag.

ÅNGERBLANKETT ANG. DISTANSFÖRSÄLJNING

Retur og reklamationer

Om det uppstår problem med din maskin, ber vi dig kontakta oss så snart felet upptäcks. Vi behandlar naturligtvis produkter och order enligt gällande dansk lagstiftning med 2 års reklamationsrätt.
Skulle det mot förmodan uppstå problem med maskinen, gå igenom tillhörande manualens felsökningslista. Hjälper inte detta, kontakta oss via e-post eller telefon.

Vid hämtning av förmodat berättigad reklamation betingar vi oss att varan är i den originala förpackningen då vi inte önskar att ta ansvar för transport i alternativa förpackningar. Om du inte har den originala förpackningen ber vi dig om att själv skicka in maskinen till service, och om reklamationen är befogad, ersätter vi rimlig fraktkostnad (99 kr.). Om reklamationen inte är något som faller inom garantin, utan snarare är något som kan hänföras till bristande underhåll eller felaktig användning, gottgörs kostnaderna för frakten inte, och heller inte i tillfälle av att vi har hämtat produkten på adressen, var vi då drar utgiften för frakt samt eventuell reparationskostnad. 

Kontakta oss via vårt serviceformulär som du hittar i toppen av vår hemsida. Vi kontaktar dig omgående och avtalar det videre förloppet.

Observera att vi inte tar tillbaka espressomaskiner eller kaffekvarnar m.m. om produkten har tagits i bruk.

Vid returnering, är det viktigt att du skickar varan som paket med Track and Trace nummer, så att paketets resa kan spåras. Vi upplever tyvärr har vissa brev och paket försvinner i postens system, och därmed inte når fram till oss. Posten ersätter endast försvunna paket om de skickas som ett paket!
 

Ångerrätt

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du handlar på www.rigtigkaffe.se, och ångerrätten löper från den dag då du har tagit emot din vara. Ångerrätten kan endast tillämpas om varan returneras i väsentligt samma skick och mängd. Ångerrätten bortfaller med andra ord om du använder dig av varan på ett sätt som helt uppenbart förringar varans försäljningsvärde väsentligt.

Ångerrätten gäller endast om du ger oss tydlig information innan de 14 dagar löper ut. Detta görs enklast genom att utfylla vår online ångerblankett angående distansförsäljning, eller via "forbrugeraftalelovens" (konsumentköplagens) standard ångerblankett.


Standard ångerblankett


(Denna formulär utfylls och returneras endast, om ångerrätten görs gällande, i förhållande till "forbrugeraftaleloven")

Per. post til:
Rigtig Kaffe 
Godthåbsvej 73
8660 Skanderborg

Eller pr. e-mail til:
info@rigtigkaffe.se

 

Jag meddelar härmed, att jag önskar att göra ångerrätten gällande i samband med mitt köpsavtal om följande varor: 

 

Ordernr: _________________________________

 

Beställt den: ______________________________

 

Mottagit den: ___________________________

 

Ditt namn: _________________________________

 

Din adress:

 

___________________________________________

 

___________________________________________

  

Datum

 

________________________________________________________________

Din signatur
(endast om du skickar in formulären som brev)


 

Observera! Vi tar inte emot paket skickade per efterkrav, utan omdelning eller liknande.

Vid köp av espressomaskiner, kaffekvarnar, vattenkokare samt glassmaskiner är originalemballage alltid en väsentlig del av varans värde. Emballagen skall därför alltid returneras för att villkoren för tillämpning av ångerrätten skall anses vara uppfyllda.
OBS! Din ångerrätt bortfaller om du tar dessa varor i bruk, eftersom det enligt Konsumentköplagens § 20, stk. 3, nr. 1 minskar varans försäljningsvärde väsentligt. 

Vid returnering, är det viktigt att du skickar varan som paket med Track and Trace nummer, så att paketets resa kan spåras. Vi upplever tyvärr har vissa brev och paket försvinner i postens system, och därmed inte når fram till oss. Posten ersätter endast försvunna paket om de skickas som ett paket!

Paketet skickas till (endast efter överenskommelse):
Rigtig Kaffe
Godthåbsvej 73
8660 Skanderborg
Danmark 

OBS! Vi mottager inte paket som skickas via efterkrav, utan leverans eller liknande.

Det debiteras 299,- kr. för returfrakten för beställda varor som inte hämtats på posten.

Det är inget krav, men expeditionen förbättras avsevärt om relevant information följer med paketet, i form av tidigare korrespondens, aktuell order osv.

Oöppnade och oanvända varor återbetalas 100%. Om produkten används eller behandlas så att det finns ett nedskrivningsbehov, kommer detta inte att återbetalas. Avskrivningen kommer att bedömas i varje enskilt fall. Vid en eventuell nedskrivning inkluderas även omkostnader för professionell rengöring av produkten.

Hygienprodukter som använts kan inte returneras, såsom köksmaskiner, här under, espressomaskiner, glassmaskiner, kvarnar och liknande produkter. Dessa kan pga. hygieniska skäl inte säljas vidare under nämnda förhållanden.

Vid returnering återbetalas det aktuella beloppet till det ursprungliga betalningsmedel inom 14 dagar efter det att vi har mottagit upplysningar om att du vill returnera produkten via ovannämnda formulär. Om förfallodatum överskrids innan vi fått varan, förbehåller vi oss rätten att syna varan för att kunna värdera en eventuell nedskrivning.
Originalförpackning måste alltid returneras med produkten då vi betraktar det som ett värde för produktens vidare förlopp, och produkten måste vara ordentligt packade så att originalförpackningar inte tar skada eller försämras.

Kaffe, te, choklad och andra livsmedel kan inte returneras.

När du utnyttjar din ångerrätt, ska du själv betala för frakt när du returnerar en vara.

Ansvaret för leveransen till övergår till Rigtig Kaffe vid mottagandet och kontroll av dessa. Du måste alltid kunna dokumentera att du har skickat tillbaka varan till oss. Kostnaden för att skicka ett paket var vikten är under 20 kg kan hittas på postens hemsida. Priset varierar beroende på vikten. För större paket hänvisar vi till Posten som kan informera om den aktuella pris.

Om en vara mottagits retur pga. de 14 dagars ångerrätt och är skadad på grund av dålig förpackning, fråntas Rigtig Kaffe allt ansvar till att återbetala produktens värde.

Företagskunder: För företagskunder, finns ingen ångerrätt, om inte annat avtalats skriftligt mellan kunden och Rigtig Kaffe. Som företagskunder anses privata företag, myndigheter, föreningar, stiftelser och privata institutioner.

Byte

Har du fått en gåva som du vill byta mot något annat, hjälper vi dig mer än gärna. Vi har gjort ett byteskort, vilket gör det enkelt för dig att byta din vara från Rigtig Kaffe. Om du ringer eller skriver till oss hjälper vi dig ytterst gärna med att hitta en ny vara och även byter gärna till ett elektroniskt presentkort som motsvarar varans värde.

Skriv ut och fyll i byteskortet och lägg det i paketet med de varor som skall returneras. Returadressen står på byteskortet.
Du är givetvis även välkommen att komma till vårt lager och kontor i Skanderborg när du vill byta en vara. Kontakta oss dock gärna innan för att vara säker på att vi har just det du gärna vill ha i stället, och därmed slipper åka förgäves.

Adressen är: Rigtig Kaffe, Godthåbsvej 73, DK-8660 Skanderborg, Danmark 

Byteskort

Du kan hämta dit byteskort här.

Adresser

Rigtig Kaffe finns i Skanderborg, i närheten av Århus, där vi också har vårt kontor. Härifrån kan varorna hämtas mot föregående avtal.

Rigtig Kaffe
Godthåbsvej 73
DK-8660 Skanderborg 

Handeln med EAN-nummer

Alla offentliga bolag och myndigheter kan agera via EAN-nummer, har allt att göra är att ta kontakt med oss så ser vi till hela det administrativa. 

Försäljning till företag

Om espressomaskinen skall användas på kontor eller annan verksamhet, ta kontakt med oss. När vi känner till det behov ni har, kan vi råda och vägleda er till den maskin som ger er bästa möjligheter. Alla espressomaskiner under menyn "Espressomaskiner" är avsedda till privata hushåll. Större maskiner kan du se under Företagsmaskiner eller maskiner till mindre företag.

Hemsidan uppdateras kontinuerligt.

Kundtjänst




Kontakta oss

Rigtig Kaffe
Godthåbsvej 73
DK-8660 Skanderborg

Telefon: +45 70 777 303
Vardager kl. 9-16

Email: info@rigtigkaffe.se