Retur och reklamationer
Om det uppstår problem med din maskin, ber vi dig kontakta oss så snart felet upptäcks. Vi behandlar naturligtvis produkter och order enligt gällande dansk lagstiftning med 2 års reklamationsrätt.
Skulle det mot förmodan uppstå problem med maskinen, gå igenom tillhörande manualens felsökningslista. Hjälper inte detta, kontakta oss via e-post eller telefon.
Vid hämtning av förmodat berättigad reklamation betingar vi oss att varan är i den originala förpackningen då vi inte önskar att ta ansvar för transport i alternativa förpackningar. Om du inte har den originala förpackningen ber vi dig om att själv skicka in maskinen till service, och om reklamationen är befogad, ersätter vi rimlig fraktkostnad (99 kr.). Om reklamationen inte är något som faller inom garantin, utan snarare är något som kan hänföras till bristande underhåll eller felaktig användning, gottgörs kostnaderna för frakten inte, och heller inte i tillfälle av att vi har hämtat produkten på adressen, var vi då drar utgiften för frakt samt eventuell reparationskostnad.
Kontakta oss via vårt serviceformulär som du hittar i toppen av vår hemsida. Vi kontaktar dig omgående och avtalar det videre förloppet.
Observera att vi inte tar tillbaka espressomaskiner eller kaffekvarnar m.m. om produkten har tagits i bruk.
Vid returnering, är det viktigt att du skickar varan som paket med Track and Trace nummer, så att paketets resa kan spåras. Vi upplever tyvärr har vissa brev och paket försvinner i postens system, och därmed inte når fram till oss. Posten ersätter endast försvunna paket om de skickas som ett paket!
Transportskador
Om du, mot förväntan, skulle få ett transportskadat paket, skall du inom 24 timmar efter att ha mottagit paketet, ta kontakt med oss.
Skicka oss (Rigtig Kaffe) följande via e-post:
• Bild av lådan - utvändigt
• Bild av lådan - invändigt
• Bild av skadan
Vid synliga utvändiga skador påtar sig kunden själv ansvaret för den skadade produkten - DÄRFÖR: Får du ett paket med synliga skador - vägra då att ta emot paketet. Paketet skickas tillbaka till oss och vi tar upp ärendet med transportföretaget.
OBS! Vi tar inte espressomaskiner eller kaffekvarnar m.m. i retur om det har tagits i bruk (har använts). Likaså tar vi inte produkter så som: kaffe, te eller specialiteter i retur, eftersom dessa går under kategorin livsmedel.