Serviceformulär
Hos Rigtig Kaffe gör vi allt för att hjälpa dig
Om du har tekniska problem med något produkt som du har köpt hos oss, ber vi dig fylla i serviceformuläret.
För övriga produkter, fyll i vårt serviceformulär och skicka den elektroniskt till Rigtig Kaffe via nedanstående länk. Formuläret skickas direkt till oss och dig via e-post. Men vi ber dig även om att skriva ut en kopia av formuläret som du lägger med i lådan när du skickar ditt produkt till oss.
Serviceprocedur för de olika brands
Ascaso, Delonghi, Dualit, Gaggia, Izzo, Macap, Mazzer, Nivona, Nuova Simonelli, Rancilio, Service efter 6 månader
Gaggia, Nivona, Rancilio, Ascaso, Nuova Simonelli, Izzo, Mazzer & Macap
Inom de första 6 månaderna skickar vi en fraktsedel till dig, som du skriver ut och sätter på dina packade varor, och lämnar in paketet på posten. Vi servicerar på eget auktoriserat servicecenter i Danmark, och skickar den retur till dig efter avslutad service. Efter 6 månader, ska du själv skicka den till service, och vi skickar den retur efter service.
Vi ber dig om att utfylla vårt serviceformulär till behandling af din case: Serviceformulär.
* Maskinen packas försvarligt, helst i originalförpackningen, för att inte skadas under transporten.
Service efter 6 månader
Skulle det vara mer bekvämt för dig, så hämtar vi gärna din maskin till service efter de 6 månaderna.
En förutsättning för att vi ska kunna utföra denna service är, att du har original emballagen till din maskin.
Om detta är tillfället så kan vi utföra denna service för kr. 399,95,-.
Du kan boka en avhämtning på denna länk: Serviceavhämtning
När maskinen kommer in till service, utarbetar vi ett erbjudande på reparationen, och skickar den till dig på e-post för ett godkännande innan vi påbörjar reparation eller service.
Om det gäller en garantireparation blir den reparerad, och maskinen skickas tillbaka till dig på vår bekostnad.
Vi är alltid tillgängliga via e-post eller telefon, för att hjälpa dig med frågor angående din maskin, och ofta kan ett telefonsamtal lösa ett simpelt problem med din maskin, och du slipper kanske för att undvara maskinen i en serviceperiod.