• Snabb leverans- skickas från eget lager
  • Sveriges största utbud- i espressomaskiner och tillbehör
  • Egen butik och lager- besök oss i Danmark

Serviceformulär

Hos Rigtig Kaffe gör vi allt för att hjälpa dig

Om du har tekniska problem med något produkt som du har köpt hos oss, ber vi dig fylla i serviceformuläret.

För övriga produkter, fyll i vårt serviceformulär och skicka den elektroniskt till Rigtig Kaffe via nedanstående länk. Formuläret skickas direkt till oss och dig via e-post. Men vi ber dig även om att skriva ut en kopia av formuläret som du lägger med i lådan när du skickar ditt produkt till oss.

Personuppgifter

Information om produkt och köp


Betingelser

OBS! Returnering av defekta varor som beror på betjäningsfel, hanteringsfel, modifikationer eller grovt missbruk från användarens sida, täcks inte/omfattas inte av garanti/reklamationsrätten.

Om fel inte kan konstateras eller inte täcks av garanti (t.ex. vid kalkskador eller felaktig användning), och kunden inte vill acceptera föreslagna reparationskostnaden, kommer vi att debitera en undersökningsavgift på 599 SEK, samt returfrakt på 125 SEK innan varan skickas tillbaka till kunden.
Jag har läst och godkänt ovanstående villkor

Serviceprocedur för de olika brands

AscasoBoschDelonghiDualitGaggiaIzzoJuraMacapMazzerNivonaNuova SimonelliRancilioSiemensService efter 6 månader

Siemens/Bosch produkter

För service på Siemens produkter.
Kontakta vänligast Siemens kundeservice via denna länk: Siemens Kundeservice

Beställ servicebesök: 
dygnet runt, alla dagar i veckan - telefon 0771-11 22 77

Öppettider Siemens kundservice telefon: 
Måndag-torsdag: kl. 8.00 - 17.00 
Fredag: kl. 8.00 - 16.00

Siemens Pick Up service

Siemens' service innebär "Pick up service", vilket betyder, att din maskin blir avhämtad på din adress, försvarligt nedpackad och transporterad på säkert vis till service.

Siemens ServiceSiemens Service

Gaggia, Nivona, Rancilio, Ascaso, Nuova Simonelli, Izzo, Mazzer & Macap

Inom de första 6 månaderna skickar vi en fraktsedel till dig, som du skriver ut och sätter på dina packade varor, och lämnar in paketet på posten. Vi servicerar på eget auktoriserat servicecenter i Skanderborg/Danmark, och skickar den retur till dig efter avslutad service. Efter 6 månader, ska du själv skicka den till service, och vi skickar den retur efter service.

Vi ber dig om att utfylla vårt serviceformulär till behandling af din case: Serviceformulär.

* Maskinen packas försvarligt, helst i originalförpackningen, för att inte skadas under transporten.

Delonghi

Vi ber dig om att utfylla vårt serviceformulär till behandling af din case: Serviceformulär.

Når vi har mottagit serviceformulären kontakter vi Centralservice i Osby och upprättar din case. 
Vi har har 2 års serviceavtal i samarbete med DeLonghi. DeLonghi skickar en fraktsedel till dig de första 2 år efter köpet, var du kan skicka din DeLonghi till service på auktoriserat servicecenter i Sverige. DeLonghi skickar produkten i retur till dig efter avslutad service. 
Efter 2 år, ska du själv skicka produkten till service.

* Maskinen packas försvarligt, helst i originalförpackningen, för att inte skadas under transporten.

Jura

Vi har har 2 års serviceavtal i samarbete med Jura. Vi skickar en fraktsedel till dig de första 2 år efter köpet, var din espressomaskin kommer till service på auktoriserat servicecenter. Vi skickar den i retur till dig efter avslutad service. Efter 2 år, ska du själv skicka din Jura till service.

NB. For verksamheter gäller detta avtal i 1 år.

Vi ber dig om att utfylla vårt serviceformulär till behandling af din case: Serviceformulär.

* Maskinen packas försvarligt, helst i originalförpackningen, för att inte skadas under transporten.

Service efter 6 månader

Skulle det vara mer bekvämt för dig, så hämtar vi gärna din maskin till service efter de 6 månaderna.
En förutsättning för att vi ska kunna utföra denna service är, att du har original emballagen till din maskin.

Om detta är tillfället så kan vi utföra denna service för kr. 399,95,-.
Du kan boka en avhämtning på denna länk: Serviceavhämtning

När maskinen kommer in till service, utarbetar vi ett erbjudande på reparationen, och skickar den till dig på e-post för ett godkännande innan vi påbörjar reparation eller service.

Om det gäller en garantireparation blir den reparerad, och maskinen skickas tillbaka till dig på vår bekostnad.

Vi är alltid tillgängliga via e-post eller telefon, för att hjälpa dig med frågor angående din maskin, och ofta kan ett telefonsamtal lösa ett simpelt problem med din maskin, och du slipper kanske för att undvara maskinen i en serviceperiod.